A fost printre cele mai populare automobile la vremea sa. Succesul din anii ’50 îi aduc modelului Giulietta cognomenul de ”Logodnica Italiei”. În 2010, Alfa Romeo a readus în atentie numele Giulietta.
Introdusă la sfârșitul anului 1954, subcompacta Giulietta avea să devină unul cel mai de populare modele Alfa Romeo din toate timpurile. Omogenă și sportivă, mașina italienilor cunoaște un succesul uriaș de la acea vreme, succes care i-a atras și o denumire pe măsură. A fost supranumită ”Logodnica Italiei”.
Peste 270.000 de unități s-au vândut în cei 11 ani de carieră. În anii ’50 – ’60 doar Fiat 500 bătea celebritatea Giuliettei în Italia.
Succesul a fost atât de mare încât Alfa Romeo a fost nevoit să deschidă după 6 luni o nouă linie de productie în Torino, fabricatia desfâsurîndu-se la început doar la uzina din Milano.
În ciuda simplitătii sale, Alfa Romeo Giulietta era considerată una din cele mai frumoase automobile ale momentului. Creat de faimosul Nuccio Bertone, modelul va avea trei versiuni distincte. Initial s-a pornit de la un coupe pentru ca ulterior să fie adaugate variantele sedan, cabrio si sportivul TI.
În istoria Alfa Romeo, Giuletta se numără printre cele mai bine vândute creatii ale mărcii după modelele după 33, 147 si Alfasud.
Deși productia a încetat în 1965, titulatura Giulietta a revenit în 1977 (Giullieta Nuova) si în 2010 când Alfa Romeo a decis să readucă în atentie un nume cu renume.
via www.autopassione.ro
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu